Søk

logo

Meny

Våre fartøy

  • MF Frøyaferja

    M/F Frøyaferja ble bygget ved Trondheim verft i 1976. Kjøpt og rehabilitert ved Trondheim verft i 2006 for å trafikkere strekningen Dyrøy - Mausundvær - Sula

  • MF Geisnes

    M/F Geisnes er en pendelferje bygget ved Trønderverftet i Hommelvik i 1988. Fartøyet opererer sambandet Ølhammeren-Seierstad i Fosnes kommune, nord i Trøndelag.

  • MF Haranes

    M/F Haranes er en pendelferje bygget ved Storviks Mekaniske Verksted i 1969. Fartøyet opererer sambandet Ramstadlandet-Borgan i Vikna kommune, nord i Trøndelag

  • MF Heilhorn

    MF Heilhorn er nybygget og levert fra Sefine Shipyard Tyrkia i september 2020. Planlagt på Vennesund - Holm sambandet som batteri ferje.

  • MF Hornstind

    MF Hornstind trafikkerer sambandet Igerøy - Horn. Ferjen ble bygget i 2017 på Fiskerstrand Verft i Ålesund. 

  • MF Kjella

     MF Kjella brukes som reservefartøy.

  • MF Lagatun

    M/F Lagatun er en 130 pbe plug-in-hybridferje. Ferjen er bygget ved Myklebust verft i Gursken (bygg nr. 390) og ble overlevert FosenNamsos Sjø AS den 29. november 2018. MF Lagatun er energieffektiv og miljøvennlig med et fremdriftsmaskineri som får energi både fra strømnettet og ved lading fra lavutslipps dieselaggregat. Ferjen vil bli satt i trafikk i sambandet Flakk-Rørvik fra 01.01.2019.

  • MF Leka

    MF Leka trafikkerer sambandet Skei – Gutvik

  • MF Levanger

    M/F Levanger er en pendelferje bygget ved Hatlø Verksted AS, Ulsteinvik i 1968. Fartøyet er reserveferje for sambandet Levanger-Hokstad.

  • MF Lysingen

    MF Lysingen trafikkerer sambandet Vennesund – Holm

  • MF Munken

    M/F Munken er en 130 pbe plug-in-hybridferje. Ferjen er bygget ved Myklebust verft i Gursken (bygg nr. 391) og ble overlevert FosenNamsos Sjø AS den 30. november 2018. MF Munken er energieffektiv og miljøvennlig med et fremdriftsmaskineri som får energi både fra strømnettet og ved lading fra lavutslipps dieselaggregat. Ferjen vil bli satt i trafikk i sambandet Flakk-Rørvik fra 01.01.2019.

  • MF Olav Duun

    M/F Olav Duun er en pendelferje bygget ved Harstadverftet i 1999. Fartøyet opererer sambandet Hofles-Geisnes-Lund i Nærøy kommune, nord i Trøndelag.

  • MF Ramtind

    MF Ramtind brukes som reservefartøy.

  • MF Selbjørnsfjord

    M/F ”Selbjørnsfjord” er en pendelferje. Skroget er bygget ved Western Shipyard Klapeida, Litauen og utrustet ved Fiskerstrand Verft, Ålesund. Ferjen er utstyrt med 2 separate maskinrom; et gassmaskinrom og et dieselmaskinrom. "Selbjørnsfjord" trafikkerer sambandet Halhjem-Våge i Hordaland.

  • MF Torghatten

    MF Torghatten er pendelferje som trafikkerer sambandet Horn – Anddalsvåg. (er for tiden under ombygging til hybrid ferje. Planlagt ferdig vinteren 2021)

  • MF Torgtind

    MF Torgtind trafikkerer i 2020 sambandet Horn - Andalsvåg

  • MF Trondheim

    M/F Trondheim er en 125 pbe pendelferje. Skroget er bygget ved Kaldnes Mek. Verksted i Tønsberg, utrustet ved Brattvaag Skipsverft AS og levert til daværende Fosen Trafikklag A/S 17. desember 1992. Ferjen trafikkerte sambandet Flakk-Rørvik fram til 2011. Fra 2011 tom 2017 gikk ferjen i sambandet Hufthamar-Krokeide i Hordaland. Fra 01.01.2019 vil MF Trondheim igjen trafikkere Flakk-Rørvik som C-ferje.

  • MF Vikna

    M/F ”Vikna er en bilferge bygget ved Lysøysund Mek. Verksted i 1967. Fartøyet er godkjent i fartsområde 1. Trafikkerer sambandet Eidshaug-Gjerdinga i nord i Trøndelag

  • MF Ytterøy

    M/F Ytterøy er en pendelferje bygget ved Sefine Shipyard, Tyrkia i 2015. Fartøyet opererer sambandet Levanger-Hokstad i Levanger kommune, nord i Trøndelag

  • MS Frovær

    M/S "Frovær" er en kombikatamaran i aluminium bygd ved Mandal Båtservice AS i 2013/14. Fartøyet er bygd som en to skrog båt og er konstruert for bruk i kombinert passasjer- og lasterute. 

Viser fra 1 til 20 av totalt 26 artikler